top of page

Pentru fiul meu

Pune-ţi, copile, capul pe pernă, Capu-l pe perna pune-l, copile, Te-asteaptă vise, prunc adormit, Totul e bine, ai tai sunt vii În vise viaţa este eternă, Şi mai au viaţă şi mai au zile, Cu ceruri blânde şi fără sfârşit. Să crezi că pururea ei vor trăi. Ce ştii tu-n lume câte se-ntâmplă, Mama şi tata ţie-ţi vor face Nici nu e bine tu să le şti, Leagăn de stele şi de ninsori, Lumea-ngenunche la a ta tâmplă, Să-ţi fie bine, să dormi în pace, Şi, lângă tine suflet, cor de copii. Să ai lumina la ursitori. Astăzi, copile, eu îţi dau pâine, Pune-ţi, copile, capul pe pernă, Tu pâinea asta o muşti firesc, Dormi şi viseaza bunul tău vis, Ce-ţi dau eu astăzi tu-mi vei da mâine, Că-n vise viaţa este eternă, Eu, legănându-te, îmbătrânesc. Visul e lumea ce eu ţi-am promis. Trupul tau fraged ca un mesteacăn Pat de rachită mirositoare, Să se îndoaie galeş în somn, Leagăn albastru şi-ncondeiat, Ca să creşti mare, plâng şi te leagăn, Pentru copilul care răsare Copile dulce, prea tinere domn. Şi-ai cărui ochi ritmul lumii îl bat. La geam lumina lunii ţi-o scapăr Mama te leagană, veghează tata, Luminii tale să-i dau ecou, Somnul ţi-l apară ochi părinteşti, Dormi, fericitule, că eu te apăr, Dormi şi visează că lumea-i gata Că eu în tine mă nasc din nou. Şi te asteaptă numai să creşti.

Mie-mi trec anii, ţie-ţi vin anii,

Poate că mâine îţi va fi greu,

S-accepti ca astăzi eu ţi-am spus nani,

Dar nani-nani, frumosul meu.

Adrian Paunescu

Cele mai recente
Urmareste-ma!
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page